مشخصات خودرو راین R3

مشخصات خودرو راین R3

خودرو راین R3

راین R3 محصول جدید خودروسازان راین معرفی شدمحصول قدیمی چانگان با لقب ارزان‌ترین چینی بازار ایران

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد

شرکت خودروسازان راین روز چهارشنبه ۱۶ ام شهریورماه به‌صورت رسمی جدیدترین محصول خود را معرفی کرد. راین R3 به‌عنوان جدیدترین محصول مونتاژی خودروسازی راین و ارزان‌ترین خودروی چینی صفر کیلومتر بازار بشمار می‌رود. قیمت مصوب این هاچ‌بک کراس ۴۴۹ میلیون تومان می‌باشد.

 

عکس راین R3

 

راین R3 درواقع نمونه ی برند شده و بهبود یافته خودروی قدیمی چانگان cx20 می‌باشد. این خودرو پس از آنکه از خط تولید شرکت چانگان خارج شد، توسط برند گمنام skylark و با نام Q1 در بازار چین تولید و عرضه شده است. این خودرو در نمونه فول آپشن در بازار چین قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار دارد و با تصمیم خودروسازان راین برای بازار ایران امکانات بیشتری نسبت به نمونه فول بازار چین بر روی آن قرار داده شده است.

مشخصات فنی راین R3

راین R3 در کلاس ابعادی B و کلاس بدنه هاچ‌بک کراس دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۳۹۷۰-۱۶۱۵-۱۷۳۰ میلی‌متر بوده و ابعادی مشابه پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ دارد.

 

موتور راین R3

 

این خودروی اقتصادی مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۳۰۰ سی‌سی بوده که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۶۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده و موتور R3 به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است؛ همچنین وزن خودرو ۱۰۶۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۴۱ لیتر می‌باشد.

مشخصات ایمنی راین R3

در خصوص سیستم تعلیق، در جلوی خودرو از فنربندی مک فرسون و در تعلیق عقب از سیستم مستقل با فنر پیچشی استفاده شده است. این خودرو در چرخ‌های جلو مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای عقب آن از نوع کاسه‌ای می‌باشد. راین R3 همچنین مجهز به سامانهٔ کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است.

 

صندوق راین R3

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سامانه مدیریت فشار باد تایر TPMS
  • سنسور پارک عقب
  • چراغ روشنایی روز
  • دوربین دید عقب
  •  

تجهیزات و امکانات رفاهی راین R3

 

داشبورد راین R3

 

در بحث امکانات رفاهی خودروسازان راین سعی کرده تا راین R3 را با امکاناتی مشابه خودروهای داخلی روانه بازار کند. طبق اعلام شرکت، تجهیزات رفاهی R3 عبارت است از:

  • سانروف دوحالته برقی
  • کامپیوتر سفری
  • فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • صندلی راننده با تنظیمات ۴ حالته دستی
  • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی
  • نمایشگر مرکزی ۹ اینچی همراه با درگاه USB و GPS
  • تنظیمات آینه‌های جانبی برقی

 

داشبورد راین R3

 

رقبا و قیمت راین R3

طبق اعلام خودروسازان راین قیمت این خودرو ۴۴۹ میلیون تومان خواهد بود و از هفته آینده امکان ثبت‌نام آن فراهم می‌باشد. همچنین به خریداران این خودرو کارت هدیه ۱۰ میلیون تومانی جهت خرید قطعات و خدمات این خودرو از نمایندگی‌های مجاز ارائه خواهد شد. با توجه به قیمت اعلام شده رقیب مستقیم این محصول پژو ۲۰۷ اتوماتیک خواهد بود.

پس از افزایش نرخ ارز و به‌تبع آن قیمت خودرو در ۴ سال گذشته، خودروهای چینی که سابقاً امکان خرید آن‌ها برای عموم جامعه فراهم بود حال دور از دسترس قرار گرفته و صرفاً خودروهای ایرانی تنها گزینه اجباری خرید می‌باشند.

خودروسازان راین با ارائه یک محصول ارزان‌قیمت نسبت به رقبای هم‌وطن خود و خدمات پس از فروش گسترده خودروسازی کرمان به دنبال جذب مشتریانی است که بودجه محدود داشته و خواهان خرید خودروی غیر ایرانی و اتوماتیک هستند.

 

 


Loader