صفر تا صد کاشت مو - مراقبت ها و عوارض

صفر تا صد کاشت مو - مراقبت ها و عوارض

صفر تا صد کاشت مو

صفر تا صد کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های جراحی زیبایی است که در این روش فولیکول‌های مو به صورت تک به تک از قسمت‌هایی که موها در آن‌ها مقاوم هستند، جدا شده و به قسمت‌هایی که موها از آن‌ها ریخته یا خالی شده‌اند، منتقل می‌شوند. این روش عمدتاً برای درمان ریزش مو ناشی از عوامل ژنتیکی در مردان به کار می‌رود و باعث ترمیم ناحیه‌ی طاس می‌شود. البته علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل دیگری هم ممکن است باعث ریزش مو شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به تغذیه نامناسب، استرس و فشار روحی، برخی بیماری‌ها و نارسایی هورمون‌ها و همچنین مصرف بعضی داروها اشاره کرد. اگر در تهران به دنبال دکتر کاشت مو می گردید، شاید از خود بپرسید که قیمت کاشت مو در تهران چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی صفر تا صد کاشت مو، قیمت کاشت مو و مراقبت های کاشت مو بپردازیم. 

درباره کاشت مو: 

کاشت مو یک روش درمانی برای ترمیم موهای ضعیف یا ریزش مو است که از سال ۱۹۳۹ در ژاپن شروع شده است. بعد از کاشت مو، ممکن است موهای جدید بعد از ۲ تا ۳ هفته بریزند، ولی نگران نباشید. این علامت خوبی است و نشان می‌دهد که موهای جدید در حال رشد هستند. بعضی از افراد بعد از ۸ تا ۱۲ ماه کاملاً تغییرات را می‌بینند.

برای کاشت مو، دو روش عمده وجود دارد: اسلیت گرافت و میکروگرافت. در روش اسلیت گرافت، هر قطعه‌ای که برای کاشت استفاده می‌شود، شامل ۴ تا ۱۰ تار مو است. در روش میکروگرافت، هر قطعه‌ای که برای کاشت استفاده می‌شود، شامل ۱ تا ۲ تار مو است. این دو روش نقاط ضعف خود را دارند. به عنوان مثال، در این دو روش، قطعات بزرگ‌تر از حالت طبیعی هستند و نتایج طبیعی نمی‌شود. همچنین در این دو روش، تعداد قطعات قابل کاشت کم است و نمی‌توان پوشش خوبی برای سر فراهم کرد. 

در حال حاضر، هزینه کاشت موی سر در تهران به ازای هر گرافت مو حدود 2500 الی 3000 تومان می باشد؛ البته این قیمت میتواند بر اساس شرایط فرد یا نوع عمل کاشت کاهش یا افزایش یابد. 

کاشت مو نواری یا FUT

در زمینه‌ی کاشت مو، روشی که نتایج بسیار طبیعی و زیبا را به دنبال دارد، روش FUT یا کاشت واحدهای فولیکولی است. این روش یک تحول بزرگ در کاشت موهای سر به حساب می‌آید و روش‌های قدیمی را کنار زده است. روش FUT پایه‌ای برای تمام روش‌های کاشت موی امروز است و همچنان یکی از روش‌های اصلی کاشت در سراسر جهان است. در حال حاضر دو نوع کاشت مو بر اساس فولیکول‌ها شناخته می‌شوند که عبارتند از انتقال واحدهای فولیکولی (FUE) و کاشت موی نواری (FUT). 

در روش FUT، جراح یک نوار پوست از قسمت پشت یا کنار سر شما برمی‌دارد و فولیکول‌های مو را به صورت تکی از آن جدا می‌کند. سپس این فولیکول‌ها را در نقاط خالی پوست سر شما کاشت می‌کند. این روش برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه که خط مو را به عقب می‌برد، مناسب است. عرض نوار پوست که از سر بریده می‌شود، معمولاً بین ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر (۰.۴ تا ۰.۶ اینچ) است و پس از جداسازی فولیکول‌ها، دوباره به جای خود چسبانده می‌شود. این نوع کاشت مو حدود ۴ تا ۸ ساعت زمان می‌برد و نسبت به روش FUE سریع‌تر است. شما در طول عمل با بی‌حسی موضعی هوشیار خواهید بود. نتایج جراحی حدود ۶ تا ۹ ماه بعد قابل مشاهده خواهند بود ولی بعضی افراد باید تا ۱ سال صبر کنند تا نتایج نهایی را ببینند.

در صورتی که به دنبال کاشت مو به روش FUTهستید، پیشنهاد میکنیم تا این عمل را در بهترین کلینیک کاشت مو از نظر مردم انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای کاشت مو بگیرید. 

کاشت مو با روش  FUE

کاشت مو با روش FUE یکی از پیشرفته‌ترین، مطمئن‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های کاشت موهای سر است. در این روش، گرافت‌ها یا واحدهای فولیکولی به صورت تک تک از ناحیه‌ی کنار و پشت سر برداشته و در ناحیه‌ی کم مو یا بدون مو قرار داده می‌شوند.

برای برداشت و کاشت گرافت‌ها از ابزارهای بسیار ریز استفاده می‌شود که سوراخ‌های کم حجمی به قطر کمتر از ۱ میلی‌متر در پوست سر ایجاد می‌کنند. بنابراین، در روش FUE زخم‌ها خیلی کوچک هستند، خونریزی بسیار کم است و نیاز به دوختن ندارند. زخم‌ها در عرض چند روز بهبود پیدا می‌کنند و در عرض چند هفته از بین می‌روند. البته ممکن است برای دست‌یابی به نتیجه‌ای که مد نظر شماست، به چندین جلسه با فاصله‌های چند ماهه نیاز باشد. کاشت مو با روش FUE یکی از روشهای کاشت مو بدون تراشیدن سر در تهران است و شما می‌توانید فیلم کاشت مو به این روش را در اینترنت پیدا کنید.

عوارض کاشت مو: 

کاشت مو عوارض جانبی کمی دارد که معمولا در چند هفته از بین می‌روند، این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشند:

1) خونریزی، عفونت، خارش و ورم پوست سر

2) کبود شدن پیرامون چشم

3) بی حسی در قسمت‌های درمان شده سر

4) التهاب یا عفونت ریشه‌های مو که فولیکولیت نام دارد

5) افتادگی موقت اما ناگهانی موهای کاشته شده

در مجموعه بهترین مرکز کاشت موی ایران، شما میتوانید عمل کاشت مو را باکمترین عوارض ممکن انجام دهید و از مشاوره رایگان برای مراقبت های بعد از کاشت بهره مند شوید. 

چگونه از موهای کاشته شده مراقبت کنیم؟

کاشت مو یک راه حل برای بازیابی زیبایی و اعتماد به نفس است. ولی این فقط یک قدم اول است و بعد از عمل جراحی باید به مراقبت‌های لازم توجه کنید. مراقبت‌های پس از کاشت مو به میزان زیادی تعیین کننده‌ی نتیجه‌ی نهایی هستند و نباید از آن‌ها غفلت کنید.

سه روز اول پس از کاشت مو بسیار حساس و مهم هستند. در این دوران، شما نباید سر خود را شستشو دهید و نباید به منطقه‌ی کاشت دست بزنید. همچنین باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید و در حالت خوابیدن، سر خود را به پشت قرار دهید تا به فولیکول‌های مو آسیب نرسانید.

پس از گذشت سه روز، با رعایت نکات پزشک، می‌توانید سر خود را شستشو دهید. برای این کار، شامپوی مناسب را روی دست خود بریزید و با حرکات نرم و آرام روی سر خود بمالید. سعی کنید شامپو را به صورت مستقیم روی سر خود نریخته و فقط با آب گرم آن را بشوئید. همچنین از استفاده از سشوار خودداری کنید، زیرا حرارت و فشار هوای آن ممکن است به موهای شما صدمه بزند.

در هفته اول پس از کاشت مو، پوست سر شما پوسته پوسته می‌شود و ممکن است حس خارش داشته باشید. بهترین پزشک کاشت مو در تهران توصیه میکند که در این حالت شما نباید سر خود را بخارانید یا پوسته‌ها را جدا کنید؛ چرا پس از گذشت ده روز، پوسته‌ها به طور طبیعی از بین می‌روند.

در بازه‌ی زمانی بین هفته‌ی دوم تا هفتاد روز پس از کاشت مو، شما شاهد ریزش موهای جدید خود خواهید بود. نگران نباشید، چراکه این یک فرآیند طبیعی است و به عبارت دوره‌ی شوک معروف است. در این مدت، می‌توانید ورزش‌های سبک انجام دهید، اما از فعالیت‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند خودداری کنید. همچنین بسته به نوع روش کاشت مو، ممکن است نیاز باشد که سر خود را تا یک ماه در برابر تابش خورشید محافظت کنید.


Loader